פניות ציבור
 
 
אזרחים ותיקים
 

פניות ציבור 

תחום פניות הציבור של המשרד לאזרחים ותיקים פועל לסייע לאזרחים ותיקים ולניצולי שואה לממש את הזכויות המגיעות להם.

 

התחום משלב מספר פרויקטים ותוכניות:

 

1.      מוקד 8840* - המוקד מהווה מרכז לפניות ציבור ונותן מענה לפניות של אזרחים ותיקים וניצולי שואה.

המוקד מטפל בפניות הקשורות לזכויות האזרח הוותיק, בריאות, המוסד לביטוח לאומי, דיור, רווחה, פנסיה, פרישה, צרכנות, תרבות ופנאי ועוד.

טלפון 8840*, פקס 02-5605034.

מוקד 8840* הוקם בחודש מאי 2008 על ידי המשרד לאזרחים ותיקים  במטרה להוות כתובת מרכזית לפניות של אזרחים ותיקים ובני משפחותיהם.

צוות המוקד כולל מומחים ויועצים שמטפלים בפניות.
סך הפניות שהגיעו למוקד מתחילת פעילותו ועד ליום 11/11/2011 - 493,000 פניות (מתוכן 325,000 פניות בנושא ניצולי שואה). סך מספר הפונים למוקד בתקופה זו עומד על 210,600 (מתוכם 110,500 פונים שפנו בנושא ניצולי שואה)

 

2.    מרכז המידע הממשלתי לניצולי השואה - המשרד לאזרחים ותיקים מפעיל מרכז מידע המסייע לניצולי השואה בבירור זכויותיהם מול הגופים האמונים על מתן הזכויות (הרשות לזכויות ניצולי השואה, BEG - הלשכה לפיצויים אישיים מחו"ל, ועידת התביעות, הקרן לרווחה לנפגעי השואה).

יש לפנות למוקד 8840* בנושא סיוע בבירור זכויות ניצולי השואה.

מרכז המידע הממשלתי לניצולי השואה הוקם על פי החלטת ממשלה בפברואר 2009.

סך מספר הפונים למרכז המידע לניצולי השואה מתחילת הפעילות בפברואר 2009 הוא כ- 110,000 פונים.

 

3.    הכנה לפרישהמתן מידע לעובדים לקראת הפרישה, ומטרתה ליידע אותם על מכלול הזכויות והשירותים שיהיו זכאים להם בעת פרישתם.

 

4.  בנוסף לקבלת פניות במוקד, המוקד מבצע בירור זכויות באופן יזום על ידי יציאה לשטח של צוות המוקד והגעה אל האזרחים הוותיקים במרכזי היום, במועדונים, בדיורים מוגנים, בבתי אבות ועוד.

 

5.   פרויקט שיחור- פרויקט "לעד" - פרויקט המבוצע באמצעות הסוכנות היהודית ובו מופעל מערך מתנדבים המסייעים לניצולי שואה למלא שאלון לצורך בירור זכויותיהם וטפסים נוספים.
מעל ל- 45,000 ניצולי שואה הסתייעו במתנדב או במתנדבת וטופלו באמצעות הפרויקט. עד כה הוכשרו כ-4500 מתנדבים. חלקם הגדול נשאר בקשר אישי עם ניצול השואה.

צור קשר